PALVELUT KANSAINVÄLISTYMISEN POLULLE
Vientivalmiuksien kartoitus ja kehittäminen
Ennen kansainvälistymissuunnitelman tekemistä on tärkeä kartoittaa yrityksen edellytykset kansainvälistymiseen. On tärkeä tiedostaa, mitä kansainvälistyminen vaatii yritykseltä, tuotteilta, palveluilta ja henkilöresursseilta sekä mitkä ovat tarvittavat kehityskohteet. Tässä vaiheessa on hyvä tehdä alustavaa pohdintaa eri markkinoista ja mahdollisuuksista. Kansainvälistymisen kumppaninasi, Bosun auttaa yrityksesi vientivalmiuksien kartoituksessa ja auttaa muodostamaan käsityksen, miten yrityksesi kannattaisi edetä kansainvälistymisen ensi metreillä.
Markkinaselvitykset
Markkinaselvitykset toimivat päätöksenteon perustana tehtäessä kansainvälistymissuunnitelmaa ja valittaessa kohdemarkkinoita. Markkinaselvityksen tarkoituksena on saada yleistä toimialatietoa, potentiaalisista asiakkaista ja sidosryhmistä, jakelukanavista sekä kilpailijoista. Markkinaselvitys on hyvä toteuttaa yrityksen tilanteen ja jo olemassa olevan markkinatuntemuksen mukaan. Voi olla hyvä tehdä ensin alustava selvitys mahdollisesti kiinnostavista markkinoista ja sen perusteella valita kiinnostavimmat ja sopivimmat markkinat, joista tehdä tarkempi selvitys. Markkinaselvityksissä kannattaa käyttää mahdollisuuksien mukaan aina paikallista toteuttajaa. Kansainvälistymisen kumppaninasi, Bosun etsii sopivimman markkinaselvityksen toteuttajan yrityksesi tarpeiden mukaisesti ja koordinoi markkinaselvitysten tekemistä.
Tuet kansainvälistymiseen
Kansainvälistyvälle yritykselle on tarjolla erilaisia kehittämisavustuksia ja tukia liiketoiminnan ja kansainvälistymisvalmiuksien kehittämiseen. Kansainvälistymisen kumppaninasi, Bosun auttaa yrityksellesi tarjolla olevien avustuksien selvityksessä sekä hakemisessa.
Kansainvälistymissuunnitelma
Kansainvälistymissuunnitelma selkeyttää yrityksen tavoitteet ja resurssitarpeet sekä aikatauluttaa vaadittavat toimenpiteet tavoitteisiin pääsemiseksi. Markkinaselvitysten pohjalta tunnistetaan ja valitaan kohdemarkkinat sekä, miten tuote tai palvelu positioidaan ja minkälaisella jakelukanavamallilla asiakkaat tavoitetaan. Kansainvälistymisen kumppaninasi, Bosun vie suunnitteluprosessin yrityksesi kanssa läpi workshop-mallilla ja muodostaa yrityksellesi selkeät askelmerkit kansainvälistymisessä.
Kumppani- ja asiakashaut
Kumppani- ja asiakashaut toteutetaan kansainvälistymissuunnitelmassa määriteltyjen valintojen ja reunaehtojen pohjalta. Hakuprosessissa kannattaa käyttää paikallista toteuttajaa. Kansainvälistymisen kumppaninasi, Bosun etsii sopivimman haun toteuttajan, koordinoi hakuprosessin toteuttamista ja auttaa yritystäsi valintojen tekemisessä.
Vuokra-vientipäällikkö
Kansainvälistymisen alkumetreillä, etenkin pienessä yrityksessä, voi olla tilanne, että yritys ei voi vielä palkata omaa kokoaikaista avainhenkilöä kansainvälistymissuunnitelman jalkauttamiseen tai yritys tarvitsee vain osa-aikaista tukea tai lisäresurssia kansainvälistymiseen. Kansainvälistymisen kumppaninasi, Bosun tarjoaa vuokra-vientipäällikköpalvelua tilapäiseen resurssitarpeeseen. Kun yrityksellä tulee tarve hakea avainhenkilö kansainvälistymiseen joko kotimaahan tai suoraan kohdemaahaan, yhteistyökumppanimme kansainvälinen suorahakuverkoston avulla löydämme sopivan avainhenkilön yrityksellesi.
Saksa on Suomen suurin kauppakumppani ja Euroopan talouden vahva veturi. Saksassa arvostetaan suomalaista muotoilua, laatua ja teknologista osaamista. Teemme yhteistyötä Business Development Germany:n kanssa ja autamme suomalaisia yrityksiä saamaan tuotteensa ja palvelunsa Saksan markkinoille.
Tutustu tarkemmin.
BOSUN OY
(3253482-4)
04260 Kerava
Finland
www.bosun.fi